Menu
Artikelen

Wat is de meest verkochte give-away?

Er komen steeds meer en meer bedrijven op de markt. Al deze bedrijven hebben een doel en willen zo groot mogelijk worden. Een van de belangrijkste dingen die je voor elkaar moet krijgen is het creëren van naamsbekendheid. Dit kun je natuurlijk doen aan de hand van allerlei grote banners of posters. Er zijn tegenwoordig ook heel veel bedrijven die voornamelijk via online marketing werken. Toch zijn er veel gemakkelijkere manieren om extra  bekendheid te creëren. Het geven van kleine giveaways tijdens beurzen of vergaderingen is al iets heel simpels. In dit artikel vertellen we je over de meest verkochte give-aways.

Wat wordt bedoeld met een giveaway?

Een giveaway is een artikel dat gratis wordt weggegeven om de naamsbekendheid van een bedrijf of een persoon te vergroten. Daarnaast is het een groot doel om de relatie met de klant goed te houden. Het zijn veelal nuttige artikelen die mensen bewaren, aangezien je ze altijd wel weer ergens voor kunt gebruiken. Doordat de naam vaak bedrukt staat op het artikel worden mensen vaak herinnerd aan het bedrijf. Daardoor komt het veel voor dat mensen bij bepaalde aankopen al snel aan een bedrijf moeten denken. En dit is precies wat dit bedrijf wilt. 

Giveaways zie je vaak langskomen op beurzen. Het gaat vaak over kleine dingetjes als pennen, sleutelhangers of bijvoorbeeld een keycord. Deze kun je allemaal gemakkelijk laten bedrukken met een bedrijfsnaam erop. Ook zijn veel bedrijven zo slim direct de contactgegevens op het artikel te vermelden. Zo hoeven zij nog minder snel op zoek te gaan naar deze informatie. 

De populairste giveaways

Hieronder behandelen we een aantal populaire giveaways. Deze artikelen zijn gemakkelijk te laten bedrukken en typisch van die dingen die mensen toch ergens bewaren. En dit is natuurlijk de bedoeling, aangezien mensen op deze manier altijd worden herinnerd aan een bedrijf. 

Keycord

Hij is al even kort benoemd, maar een keycord is natuurlijk een erg handig middel om te gebruiken als giveaway. Het is een handig artikel dat je om je nek hangt en waar je gemakkelijk een pasje of sleutel aan kunt hangen. Je kunt hem vanzelfsprekend meerdere keren gebruiken. Daarnaast is er meer dan voldoende ruimte om de benodigde informatie op te laten bedrukken.

Sleutelhanger

Wie op de wereld gebruikt er geen sleutels. Ondanks dat alles steeds meer geautomatiseerd wordt, zijn sleutels dingen die dagelijks gebruikt worden. Een leuke, originele sleutelhanger is daarom een perfecte giveaway. Elke keer wanneer je de deur open doet of je fiets van het slot haalt zie je toch de naam van het bedrijf langskomen. Hierdoor wordt je elke keer weer getriggerd.

Kaartspel

Een kaartspel is ook een voorbeeld van een artikel dat je zo af en toe toch gebruikt. En daarnaast gaat het ook nog lang mee. Elke kaart die je tijdens een spel in je handen hebt kan worden gezien als een extra kans dat iemand een gevoel bij je bedrijf gaat hebben. Reken maar uit. 52 kaarten tijdens een spel die je waarschijnlijk allemaal een keertje ziet. Een vrije effectieve giveaway zullen we maar zeggen.

USB-stick

Over nuttige artikelen gesproken. Een USB-stick is typisch zo’n product dat je wel eens nodig hebt, terwijl je er zelf geen een hebt. Wanneer jij een USB-stick van een bedrijf krijgt ben je ongetwijfeld blij en heb je het idee dat het bedrijf jou echt daadwerkelijk helpt. Het is niet zo dat je het dagelijks gebruikt, maar alleen al het positieve gevoel dat je eraan over houdt kan er voor zorgen dat je de naam van het bedrijf nog beter onthoudt of zelfs verder verteld. 

Pennen

Het is misschien wel de meest bekende giveaway die bedrijven uitdelen. De pen is iets wat je regelmatig gebruikt. Ze slingeren overal door het huis. Maar wanneer jij hem dan nodig hebt, gebruik je hem ook echt in het zicht van je ogen. Je hebt vast wel eens thuis of op school gevraagd waar die pen van bedrijf X is. De naam van het bedrijf wordt letterlijk uitgesproken. Daarnaast is het net als de USB-stick een nuttig cadeautje, aangezien je het af en toe echt nodig hebt. 

Kleine boodschap, groot bereik

Je hebt in dit artikel gelezen over de populairste giveaways die je als bedrijf kunt uitdelen. Op deze manier groeit de naamsbekendheid. En dit is uiteindelijk alleen maar goed voor de zaak. Zo zie je maar dat een klein artikel al een hoop kan betekenen. Welke is jouw favoriet?